Algemene voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN (AV) VAN Every GmbH (Stand: 17 april 2024)

§ 1 Toepassingsgebied, Contractonderwerp, Wijziging van de AV

1.1 Deze Algemene Voorwaarden (hierna "AV") van Every GmbH, Paul-Lincke-Ufer 7C, 10999 Berlijn, E-mail: hello@every-foods.com, (hierna "Every", "wij" of "ons") zijn uitsluitend van toepassing op bestellingen en de daaruit voortvloeiende leveringen aan de klant (hierna ook "u" of "uw"). Hierbij wordt de opname van eigen voorwaarden van de klant afgewezen, tenzij anders overeengekomen. Onze actuele AV kunnen worden ingezien op https://every-foods.com/spielregeln.

(2) Het onderwerp van de contractuele relatie tussen Every en u is de terugkerende levering van goederen zoals kant-en-klare maaltijden, levensmiddelen en recepten, inclusief aanvullende producten (Add-Ons) of andere goederen. Daarnaast kunt u cadeaubonnen bestellen om bij Every in te wisselen. Er wordt geen rente of contante uitbetaling van het saldo van een cadeaubon verleend, noch aan u noch aan derden. Ons aanbod richt zich op eindconsumenten in de Benelux. De door u bestelde goederen of de bestelde cadeaubon zijn dus niet bedoeld voor wederverkoop. Bestellingen worden alleen in huishoudelijke hoeveelheden geaccepteerd, tenzij anders overeengekomen.

(3) Every behoudt zich het recht voor om deze AV in de toekomst te wijzigen, bijvoorbeeld door aanpassingen van ons aanbod, wettelijke vereisten, jurisprudentie of gewijzigde marktomstandigheden. Wij zullen u vooraf informeren over de geplande wijzigingen via elektronische communicatie, bijvoorbeeld per e-mail, ten minste een maand van tevoren en wijzen op uw recht van bezwaar. U stemt in met de wijzigingen van deze AV als u uw recht van bezwaar niet tijdig uitoefent en onze goederen na de inwerkingtreding van de wijzigingen blijft afnemen. Indien u bezwaar maakt tegen de wijzigingen van deze AV, behoudt Every zich het recht voor om de contractuele relatie op te zeggen.

§ 2 Registratie van een Klantaccount, Geen Gegevensverstrekking

(1) De aanbiedingen van Every, inclusief de registratie van een klantaccount, zijn gericht op personen die de leeftijd van 18 jaar hebben bereikt. Als u jonger bent dan 18 jaar, is toezicht en toestemming van de ouder(s) of voogd noodzakelijk voor het gebruik van de aanbiedingen van Every.

(2) Om gebruik te maken van de aanbiedingen van Every, registreert u zich met een klantaccount via de website van Every.

(3) Bij de registratie van een klantaccount dient u een e-mailadres en een telefoonnummer op te geven (hierna: toegangsgegevens). U verplicht zich om een e-mailadres te gebruiken dat u mag gebruiken. Tijdens de registratie vult u uw gebruikersaccount aan met aanvullende ware gegevens, bestaande uit voor- en achternaam, leverings-/factuuradres en een telefoonnummer. Daarnaast moet tijdens het registratieproces een betaalmethode worden opgegeven, zoals een creditcard of een PayPal-account. Onverminderd de genoemde betaalmethoden blijven andere betaalmethoden beschikbaar, die tijdens de registratie of in de verdere contractuele relatie kunnen worden geactiveerd en aangevuld, indien mogelijk en beschikbaar. Uw gegevens in het registratieproces moeten actueel en waarheidsgetrouw zijn en moeten ook bij wijzigingen in de toekomst in de contractuele relatie met Every actueel worden gehouden.

(4) De toegangsgegevens mogen niet aan derden worden verstrekt en moeten veilig worden bewaard en ontoegankelijk zijn voor onbevoegden. Het verlies of de kennis van de toegangsgegevens door derden moet onmiddellijk aan Every worden gemeld. De klant is aansprakelijk volgens de wettelijke bepalingen voor een schuldige misbruik van zijn toegangsgegevens door derden, bijvoorbeeld voor bestellingen en de daaruit voortvloeiende vorderingen.

§ 3 Niet-bindende Informatie, Productafbeeldingen, Contractsluiting

(1) Informatie over onze goederen en prijzen vóór de contractsluiting is vrijblijvend en niet-bindend.

(2) Onze productafbeeldingen hoeven niet altijd overeen te komen met het werkelijke uiterlijk van de geleverde goederen. Evenzo kan het uiterlijk en de uitrusting van goederen veranderen door assortimentsvernieuwingen van fabrikanten of leveranciers. Bovendien kan het seizoensgebonden, bijvoorbeeld door weersomstandigheden, nodig zijn om bepaalde goederen in de door u gekozen gerechten voor levering te vervangen.

(3) Een contract tussen Every en u komt als volgt tot stand: U kunt een juridisch bindend aanbod doen door het volledig invullen en bevestigen van het door Every verstrekte bestelformulier nadat u zich met uw ware gegevens in uw klantaccount heeft geregistreerd. U specificeert de samenstelling van de leveringsbox, inclusief de opgave van een boxgrootte.

Door op de knop "bestellen met betalingsverplichting" te klikken, doet u een bindend aanbod voor het regelmatige ontvangen van de geselecteerde box en het onderliggende abonnementscontract (zie ook § 5 lid 1 van deze AV) of voor een add-on, een ander product of een cadeaubon. De bevestiging van de ontvangst van uw bestelling wordt verzonden via een geautomatiseerde e-mail van Every. Deze bestelbevestiging vormt nog geen aanvaarding van het aanbod door Every. Every kan het aanbod aanvaarden door het verzenden van een bindende aanvaarding of door het verzenden van de bestelde goederen of de bestelde cadeaubon. Pas met de aanvaarding van het aanbod door Every ontstaat een aanspraak op levering van de goederen of de cadeaubon. Voor dit tijdstip kan Every de aanvaarding van het aanbod te allen tijde zonder opgave van redenen weigeren. De presentatie van de respectieve goederen in de online winkel van Every vormt geen juridisch bindend aanbod, maar een vrijblijvende online catalogus die u informeert over uw mogelijkheden om een aanbod te doen.

§ 4 Informatie over het wettelijke herroepingsrecht voor consumenten

(1) Bij de door Every gedistribueerde kant-en-klare maaltijden, levensmiddelen of add-ons gaat het om snel bederfelijke goederen of goederen die voortdurend bevroren moeten worden opgeslagen om niet te bederven. Derhalve heeft de klant geen herroepingsrecht (§ 312g lid 2 nr. 2 BGB).

(2) Dit laat uw herroepingsrecht voor cadeaubonnen (zie § 1 lid 2 van deze AV) of voor goederen die geen goederen in de zin van § 312g lid 2 nr. 2 BGB vormen, onverlet. Voor deze goederen geldt de volgende herroepingsinstructie:

Herroepingsrecht

U heeft het recht om binnen veertien dagen zonder opgave van redenen deze overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn bedraagt veertien dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde, die niet de vervoerder is, de goederen in bezit heeft genomen. Om uw herroepingsrecht uit te oefenen, moet u ons

Every GmbH Paul-Lincke-Ufer 7C 10999 Berlijn E-mail: hello@every-foods.com

door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld een brief verzonden per post, fax of e-mail) informeren over uw besluit om deze overeenkomst te herroepen. U kunt hiervoor het bijgevoegde modelformulier voor herroeping gebruiken, maar dit is niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven, volstaat het dat u de mededeling betreffende de uitoefening van het herroepingsrecht verzendt voordat de herroepingstermijn is verstreken.

Gevolgen van de herroeping

Als u deze overeenkomst herroept, zullen wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, inclusief de leveringskosten (met uitzondering van de bijkomende kosten die voortvloeien uit uw keuze voor een andere leveringswijze dan de door ons aangeboden, goedkoopste standaardlevering), onverwijld en uiterlijk binnen veertien dagen vanaf de dag waarop wij op de hoogte zijn gesteld van uw herroeping van deze overeenkomst, terugbetalen. Wij gebruiken voor deze terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie heeft gebruikt, tenzij u uitdrukkelijk anderszins heeft ingestemd; in ieder geval zullen u voor deze terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen de terugbetaling weigeren totdat wij de goederen hebben teruggekregen of totdat u heeft aangetoond dat u de goederen heeft teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerder is. U dient de goederen onverwijld en in ieder geval niet later dan veertien dagen na de dag waarop u ons heeft geïnformeerd over de herroeping van deze overeenkomst, aan ons terug te zenden of te overhandigen. De termijn is nageleefd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van veertien dagen is verstreken. U draagt de directe kosten van het terugzenden van de goederen. U bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en werking van de goederen vast te stellen.

Modelformulier voor herroeping

(Als u de overeenkomst wilt herroepen, vul dan dit formulier in en stuur het terug.) Aan: Every GmbH Paul-Lincke-Ufer 7C 10999 Berlijn E-mail: hello@every-foods.com

Hierbij herroep(en) ik/wij () de door mij/ons () gesloten overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen ()/de levering van de volgende dienst ()

— Besteld op ()/ontvangen op ()

— Naam van de consument(en)

— Adres van de consument(en)

— Handtekening van de consument(en) (alleen als dit formulier op papier wordt ingediend)

— Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is Einde van de herroepingsinstructie

§ 5 Duur van het contract, Wijzigingen, Contractomvang, Opzegging, Pauzering

(1) Het met ons gesloten contract voor de terugkerende levering van goederen wordt voor onbepaalde tijd gesloten (hierna ook "abonnementsovereenkomst"). Alleen in speciaal gemarkeerde gevallen, zoals proefboxen of voor het inwisselen van daarvoor bestemde vouchers, kan er een contract met een vaste looptijd of een vast aantal leveringen zijn.

(2) Bij een contract met een vaste looptijd of een vast aantal overeengekomen leveringen eindigt het contract met het verstrijken van de looptijd of met de verzending van de overeengekomen leveringen. Een aparte opzegging is in deze gevallen niet nodig. Bovendien wordt de contractuele relatie in deze gevallen niet automatisch verlengd.

(3) De abonnementsovereenkomst kan door u of Every op elke nieuwe week tot 48 uur voor aanmaak van de levering worden gewijzigd. Afwijkingen van deze regel kunnen in bijzondere gevallen, bijvoorbeeld in verband met feestdagen, per geval door Every worden gecommuniceerd.

(4) De omvang van de abonnementsovereenkomst wordt bepaald door uw specificaties in het klantaccount, d.w.z. de samenstelling van de box naar uw voorkeuren, inclusief de grootte van de box, bestaande uit het aantal gerechten. U bepaalt continu de samenstelling van uw gerechten in de box uit de beschikbare producten met inachtneming van de in § 5 lid 3 van deze AV genoemde termijnen. Als u geen menukeuze maakt vóór het verstrijken van de termijnen volgens § 5 lid 3 van deze AV, ontvangt u een box met goederen die door Every zijn voorgekozen op basis van uw specificaties, inclusief de boxgrootte en eerdere bestellingen.

(5) U kunt de specificatie en grootte van de box vóór het begin van elke nieuwe week wijzigen, onder voorbehoud van de termijnen in § 5 lid 3 van deze AV. Bovendien kunt u eenmalig add-ons toevoegen aan de box, zonder dat deze onderdeel worden van verdere leveringen in de daaropvolgende leveringsintervallen.

(6) Opzegging is wekelijks mogelijk en geschiedt volgens de in § 5 lid 3 van deze AV genoemde termijnen. Doorslaggevend is het tijdstip van ontvangst van de opzegging. Een opzegging vóór ontvangst van de eerste levering van een box is niet mogelijk. De opzegging moet in tekstvorm aan Every worden meegedeeld. In geval van een tijdige opzegging van de contractuele relatie wordt het bedrag voor eventueel betaalde, maar niet geleverde bestellingen aan u terugbetaald.

(7) Every is gerechtigd om bestellingen van de klant te annuleren en de contractuele relatie met de klant op te zeggen als er aanwijzingen zijn dat de klant in de contractuele relatie met Every de toepasselijke wetgeving of contractuele bepalingen, inclusief deze AV, schendt.

(8) In plaats van opzegging kan de levering van een box te allen tijde via het klantaccount worden gepauzeerd. Hiervoor gelden de respectieve termijnen volgens § 5 lid 3 van deze AV voor de ontvangst van de verklaring. Een pauzering geldt telkens alleen voor de gekozen periode en moet door u afzonderlijk voor elke wekelijkse leverdatum worden uitgevoerd.

§ 6 Levering, Leveringsvereisten, Risico-overdracht, Eigendomsvoorbehoud

(1) Every verzendt bestellingen van goederen alleen naar adressen in de Benelux die door een bezorgdienst geleverd kunnen worden. Levering naar geautomatiseerde pakket- of pakstations vindt niet plaats. Als het gesloten contract betrekking heeft op een cadeaubon, wordt de cadeaubon naar een door u opgegeven e-mailadres gestuurd.

(2) Every verzendt de door u gekozen of door ons voorgekozen goederen in een box naar het adres dat u in uw klantaccount heeft opgeslagen. Een adreswijziging is alleen binnen hetzelfde land mogelijk. Voor het vroegst mogelijke tijdstip waarop adreswijzigingen kunnen worden verwerkt, is § 5 lid 3 van deze AV van overeenkomstige toepassing.

(3) De levering vindt plaats met behulp van voor diepvriesgoederen geschikte transportverpakkingen en droogijs binnen 1-3 werkdagen. U zorgt ervoor dat persoonlijke overhandiging van de goederen mogelijk is op het door u in uw klantaccount opgegeven leveradres op de door u gekozen leverdag. De leverdag kan na registratie en de eerste bestelling continu in het klantaccount door u worden gewijzigd, met inachtneming van de termijnen genoemd in § 5 lid 3 van deze AV.

(4) Als persoonlijke overhandiging van de goederen niet mogelijk is, kan het contract ook worden vervuld door levering van de goederen aan een naburig huishouden of bedrijf, mits u ons hiervoor uitdrukkelijk voor het individuele geval of permanent heeft gemachtigd. Naburige huishoudens of bedrijven zijn bij voorkeur ontvangers in hetzelfde gebouw als de geadresseerde. Daarnaast kan bezorging plaatsvinden aan ontvangers van een naburig huishouden die op loopafstand van het leveradres zijn (bijv. hetzelfde wooncomplex, overkant van de straat of naburige huizen). Alternatief kunnen de goederen in een pakketshop worden afgeleverd, mits u ons hiervoor uitdrukkelijk voor het individuele geval of permanent heeft gemachtigd.

(5) Als u een plaatsingsmachtiging heeft verleend, kan het contract ook worden vervuld door de goederen op de door u bepaalde plaats van het leveradres te plaatsen, die toegankelijk is voor de bezorgende chauffeur. In dit geval zorgt u ervoor dat de plaatsingslocatie zo nauwkeurig mogelijk wordt bepaald. Eventuele onduidelijkheden bij het specificeren van de plaatsingslocatie zijn voor rekening van de klant. Every is niet verplicht de geschiktheid van de door de klant opgegeven plaatsingslocatie te controleren.

(6) Door levering aan een naburig huishouden, bedrijf of pakketshop of door de goederen volgens instructies op de aangegeven plaats van het leveradres te plaatsen (zie § 6 lid 4 en lid 5 van deze AV), gaat het risico van verlies en/of beschadiging van de goederen over op de klant, voor zover de klant de genoemde levering of plaatsing voor het individuele geval of permanent uitdrukkelijk heeft gemachtigd en de levering van de goederen binnen de door de klant bepaalde leverdag heeft plaatsgevonden.

(7) Als persoonlijke overhandiging van de goederen op het leveradres niet mogelijk is, noch de levering aan een naburig huishouden, bedrijf of pakketshop door de klant is toegestaan en er ook geen plaatsingsmachtiging is, is de klant in gebreke met de aanvaarding, voor zover de levering van de goederen binnen de door de klant bepaalde leverdag heeft plaatsgevonden. Every is niet verplicht een nieuwe bezorgpoging te doen. Voor het overige gelden de wettelijke voorschriften met betrekking tot de gevolgen van de aanvaardingsverzuim.

(8) Als de klant een ondernemer is, vindt levering plaats op risico van de klant. Dit geldt ook voor deelleveringen. Als de klant een consument is, gaat het risico van toevallig verlies en toevallige verslechtering van de verkochte goederen pas over op de klant bij de overdracht van de zaak aan de klant. Het is gelijk aan de overdracht als de klant in gebreke is met de aanvaarding.

(9) De goederen moeten onmiddellijk na ontvangst door de klant of zijn vertegenwoordiger op volledigheid en transportschade worden gecontroleerd. Eventuele transportschade moet onmiddellijk aan ons worden gemeld. Verpakkingsschade moet door de klant schriftelijk door het transportbedrijf worden bevestigd bij de aanvaarding van de goederen.

(10) De bij de zending gevoegde veiligheidsinstructies voor het omgaan met droogijs moeten worden opgevolgd.

§ 7 Garantie

De wettelijke garantie is van toepassing.

§ 8 Prijzen, Vervaldatum, Betaling

(1) Prijzen zijn inclusief de toepasselijke BTW en, tenzij anders overeengekomen, inclusief verzendkosten binnen de Benelux. Every is gerechtigd om prijsaanpassingen door te voeren in geval van kostenstijgingen tijdens de looptijd van het abonnement en is verplicht om kostenverlagingen volgens dezelfde normen aan u door te berekenen om wijzigingen in de totale kosten in het abonnement in aanmerking te nemen. Dergelijke kosten hebben betrekking op bijvoorbeeld gewijzigde productie-, fabricage-, leverings- of verzendkosten voor goederen, inclusief bijbehorende servicekosten voor het onderhouden van het abonnement (bijv. het beschikbaar stellen van de IT-infrastructuur, klantenservice, personeel, administratie, verkoop, marketing, huur) en wijzigingen van belastingen zoals de BTW. Wij zullen u ten minste een maand van tevoren in tekstvorm, bijvoorbeeld per e-mail, informeren over de reden en omvang van de prijswijziging. Dit laat uw recht op opzegging volgens § 5 lid 6 van deze AV onverlet.

(2) De vorderingen van Every zijn, onverminderd een wettelijk herroepingsrecht, onmiddellijk verschuldigd.

(3) U kunt betalen met een beschikbare betaalmethode, zoals een creditcard, PayPal of een andere beschikbare betaalmethode. Daarnaast kunt u een alternatieve betaalmethode opslaan in uw klantaccount als de primaire betaalmethode wordt geweigerd of niet langer beschikbaar is. Tijdens de looptijd van het contract moet u ervoor zorgen dat de informatie met betrekking tot de gekozen betaalmethode correct en actueel is. Wijzigingen in de gekozen betaalmethode moeten onmiddellijk via uw klantaccount aan ons worden meegedeeld.

(4) Door een bestelling te plaatsen via uw klantaccount, gaat u akkoord en machtigt u Every: om de door u opgegeven betaalmethode onmiddellijk te belasten; automatisch een alternatieve betaalmethode te belasten die aan uw account is gekoppeld als de primaire betaalmethode wordt geweigerd of niet langer beschikbaar is; en betalingsinformatie en -instructies door te geven die nodig zijn om de betaling af te ronden tussen Every, onze betalingsverwerkers en hun derde partijen.

(5) Met betrekking tot verdere leveringen wordt de opgegeven betaalmethode continu belast tijdens de looptijd van het contract, waarbij de belasting kan beginnen tot zeven (7) dagen vóór de levering, tenzij u een bestelling heeft gepauzeerd of het contract heeft opgezegd. Door kortingsacties en speciale aanbiedingen kunnen er wisselende afschrijvingsbedragen zijn tijdens de looptijd van het contract.

(6) U moet ervoor zorgen dat u gerechtigd bent om de opgegeven betaalmethode te gebruiken tijdens de looptijd van het contract en dat u over voldoende dekking beschikt, zodat de betaling kan worden gedaan. De belasting van de betaalmethode kan om technische redenen pas enkele dagen na de werkelijke afschrijvingsdatum voor u zichtbaar zijn.

(7) In geval van een mislukte betaling kan het voorkomen dat Every de betaling op een later tijdstip opnieuw probeert te incasseren, voor zover uw bestelling niet eerder door Every is geannuleerd vanwege de mislukte betaling.

(8) Als het incasseren van de vordering mislukt vanwege omstandigheden die aan de klant te wijten zijn - met name vanwege onvoldoende dekking, onjuiste of ongeldige gegevens of een bezwaar - is de klant verplicht om de betalingsstoring te verhelpen, zodat naast het openstaande bedrag ook eventueel gemaakte bankkosten en eventuele aanmaningskosten na het verstrijken van de betalingstermijn door de klant kunnen worden voldaan. De klant mag bewijzen dat Every geen of minder schade heeft geleden.

(9) Als de klant het openstaande bedrag ook na meerdere betalingsverzoeken niet heeft betaald, kunnen de nodige gegevens worden doorgegeven aan een incassobureau dat door Every is ingeschakeld.

§ 9 Inwisselen van Vouchers en Krediet

(1) De inwisselvoorwaarden van vouchers zijn gebaseerd op de respectieve campagnes. In geval van tegenstrijdigheden tussen de inwisselvoorwaarden van een campagne en deze AV, hebben de inwisselvoorwaarden van de respectieve campagne voorrang.

(2) Tenzij uitdrukkelijk andere inwisselvoorwaarden zijn vastgesteld, gelden voor de inwisseling van vouchers in principe de volgende voorwaarden: Vouchers zijn niet combineerbaar met andere kortingsacties of andere tegoeden/credits; Vouchers, met uitzondering van cadeaubonnen (zie § 1 lid 2 van deze AV), mogen alleen worden ingewisseld door nieuwe klanten, tenzij ze expliciet bedoeld zijn voor bestaande klanten; het achteraf toekennen van vouchers is niet mogelijk; Vouchers, met uitzondering van cadeaubonnen (zie § 1 lid 2 van deze AV), mogen niet worden ingewisseld door nieuwe klanten die in een gemeenschappelijk huishouden wonen met een bestaande of voormalige klant; er vindt geen contante uitbetaling van vouchers/krediet plaats.

(3) Kredieten voor particuliere aanbevelingen, bijvoorbeeld in het kader van ons "Referral Program", worden na inwisseling verrekend met de aankoopprijs van de volgende levering. Als de verzamelde tegoeden de aankoopprijs van de volgende levering overschrijden, wordt het tegoed verrekend met de daaropvolgende leveringen totdat het tegoed is uitgeput.

(4) De hoogte van het tegoed voor de aanbevelende klant wordt bepaald door het op dat moment geldende aanbod bij de bestelling door de aanbevolen nieuwe klant. Het tegoed vervalt na twee jaar. De termijn begint aan het einde van het jaar waarin het tegoed is verkregen. Uitbetaling of overdracht van het tegoed aan derden is uitgesloten.

(5) U bent gerechtigd om uw persoonlijke voucher-code uitsluitend op uw privéwebsite, privéblog of privéprofiel van een sociaal netwerk te publiceren. De voucher-code wordt automatisch gedeactiveerd na het bereiken van het maximum aantal inwisselingen dat in de respectieve voorwaarden is vermeld. Publicatie van de voucher-code op commerciële websites of derde websites zoals couponsites, dealblogs of forums is niet toegestaan. Hetzelfde geldt voor een verzoek dat op de genoemde websites of profielen wordt gepubliceerd om contact met u op te nemen om de persoonlijke voucher-code te delen. Als de voucher-code in strijd met deze paragraaf 5 wordt gepubliceerd of gedeeld

, wordt de voucher-code gedeactiveerd. Evenzo verliezen de in strijd met deze paragraaf 5 verkregen tegoeden hun geldigheid. Bestellingen waarvoor een aanbevolen nieuwe klant een voucher-code gebruikt die op ongeoorloofde wijze is gepubliceerd of gedeeld, kunnen door Every te allen tijde worden geannuleerd.

§ 10 Aansprakelijkheid van Every, Verplichtingen van de Klant

(1) Every is aansprakelijk voor schade aan de klant a) die voortvloeit uit letsel aan leven, lichaam of gezondheid veroorzaakt door een plichtsverzuim van Every of een van zijn wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangers; b) onder de Productaansprakelijkheidswet; c) uit de overname van een garantie of door bedrog; d) als Every of zijn wettelijke vertegenwoordigers of plaatsvervangers de schade opzettelijk of door grove nalatigheid hebben veroorzaakt; of e) als de schade is veroorzaakt door de schending van een verplichting door Every, waarvan de nakoming de juiste uitvoering van het contract mogelijk maakt en op de naleving waarvan de klant regelmatig vertrouwt en mag vertrouwen (kardinale verplichting).

(2) In de gevallen van de voorgaande paragraaf 1, letters a), b), c) en/of d), is de aansprakelijkheid onbeperkt. In alle andere gevallen is de schadevergoeding beperkt tot de voorspelbare, contracttypische schade.

(3) In andere dan de in paragraaf 1 genoemde gevallen is de aansprakelijkheid van Every, ongeacht de rechtsgrond, uitgesloten.

(4) De aansprakelijkheidsregelingen in de voorgaande paragrafen gelden ook voor de persoonlijke aansprakelijkheid van de organen, medewerkers en plaatsvervangers van Every.

(5) De klant is verplicht om product-, consumptie- en waarschuwingsinstructies voor geleverde goederen zorgvuldig te lezen en op te volgen.

§ 11 Gegevensbescherming

Every verwerkt als gegevensbeschermingsverantwoordelijke persoonsgegevens volgens de toepasselijke gegevensbeschermingswetgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AV) en de Federale Gegevensbeschermingswet. Persoonsgegevens die u ons tijdens het bestelproces heeft verstrekt, verwerken wij om onze contractuele verplichting met u na te komen (art. 6 lid 1 b AV), bijvoorbeeld om de bestelling af te handelen. Daarnaast verwerken wij uw gegevens als er een gerechtvaardigd belang van ons of derden bestaat (art. 6 lid 1 f AVG), bijvoorbeeld om onze processen te optimaliseren of voor direct marketingdoeleinden. Bovendien kunnen wij uw gegevens verwerken als u eerder hierin hebt toegestemd (art. 6 lid 1 a AV). Verdere informatie over de verwerking van persoonsgegevens bij Every, derde partijen die betrokken kunnen zijn bij de gegevensverwerking (bijv. betalingsdienstaanbieders of leverings- of verzendbedrijven), evenals een kennisgeving van uw rechten (bijv. recht op informatie, correctie en verwijdering van gegevens, recht op gegevensoverdraagbaarheid en recht om een klacht in te dienen bij de toezichthoudende autoriteit) is te vinden op onze website op http://www.every.com/datenschutzverklaring.

§ 12 Tevredenheidsgarantie

Als u niet tevreden bent met een product in uw bestelling, betalen wij de aankoopprijs terug.

(1) De mogelijkheid om de tevredenheidsgarantie te claimen geldt gedurende 14 dagen na ontvangst van de producten.

(2) De tevredenheidsgarantie geldt uitsluitend voor de tevredenheid met betrekking tot de consumptie van de producten en is niet van toepassing op problemen met betrekking tot de levering.

(3) De tevredenheidsgarantie geldt uitsluitend voor de eerste bestelling bij Every GmbH.

(4) De tevredenheidsgarantie geldt uitsluitend voor bestellingen binnen de Benelux.

Meer over de tevredenheidsgarantie

§ 13 Reclame door Every

(1) Every gebruikt het e-mailadres, telefoonnummer en postadres die u tijdens het bestelproces heeft opgegeven om u via e-mail, SMS en post te informeren over eigen soortgelijke product- en/of dienstenaanbiedingen. Als u geen reclame-informatie per e-mail, SMS of post wenst te ontvangen, kunt u te allen tijde bezwaar maken tegen het gebruik van uw contactgegevens voor reclame met toekomstige werking, zonder dat hiervoor andere kosten ontstaan dan de transmissiekosten volgens de basistarieven.

(2) U kunt uw bezwaar en/of herroeping als volgt indienen: naar het e-mailadres of postadres zoals aangegeven in § 1 lid 1 zin 1 van deze AV. Bovendien heeft u de mogelijkheid om de communicatievoorkeuren in het klantaccount te wijzigen.

§ 14 Consumenten geschillenbeslechting

De Europese Commissie biedt een platform voor online geschillenbeslechting aan met verdere informatie, beschikbaar via de link https://ec.europa.eu/consumers/odr. Deelname aan de genoemde online geschillenbeslechting is vrijwillig. HelloFresh neemt echter niet deel aan de genoemde geschillenbeslechtingsprocedure.

§ 14 Toepasselijk recht, Geen Nevenafspraken

(1) Duits recht is van toepassing met uitsluiting van het Weens Koopverdrag.

(2) Er zijn geen nevenafspraken.

Uw Every GmbH

Bespaar tot 200€ op je eerste 3 bestellingen.

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf als eerste op de hoogte van nieuwe producten en acties.

Geen zorgen, wij hebben ook een hekel aan spam. Je gegevens zijn veilig.